Mit bedste råd!

Kære du

 

I dag vil jeg dele mit allerbedste råd med dig, til at få ro på dit urolige barn.

 

Men først en lille sidebemærkning.

 

De første tilmeldinger til mit nye online kursus “Sådan får du ro på dit urolige barn – på bare 12 uger!” som starter mandag den 8. oktober er allerede begyndt at tikke ind.

 

Der er også plads til dig. Vil du med?…

 

Jeg garantere dig at dette kursus vil have en positiv indflydelse på både dig, dit barn og resten af familien.

 

Og det bedste er, at du får det til en helt særlig intropris…

 

1195 kr.

 

Men kun til de første 20 tilmeldte.

 

Herefter er prisen 2497 kr.

 

Du skal bare huske at bruge koden

9P8Z721NB2

Find ro, få ro på dit urolige barn, børneopdragelse, børn, opdragelse, forældre, forældreskab, forældrerådgivning, barn, barndom, hjælp til børn, harmoniifamilien

Mit bedste råd til at få ro på dit urolige barn

 

Som du vil se hvis du kommer med på mit nye online kursus, er der mange parameter du kan dreje på for at hjælp dit barn.

 

  • Kosten
  • Den fysiske aktivitet
  • Dit mindste
  • Rammerne i hjemmet
  • Og meget mere…

Men det vigtigste er dig selv.

 

Som forældre er du bossen.

Det er dig der sætter dagsorden.

Det er dig der har ansvaret.

Derfor er det også dig der sætter tempoet.

 

Har du tænkt over det?

 

Det er nemlig sådan dit barn, helt fra spæd til langt ind i årene som teenager, bliver påvirket af dit sindelag.

 

Det er en medfødt overlevelsesmekanisme som vi alle har.

 

Den er nyttig når vi som børn er hjælpeløse og afhængige af vores familie til at passe på os.

 

Men den er også nyttig som voksen hvor vi kan fornemme andre menneskers sindelag og derved undgå ubehagelige situationer.

 

Så hvis du har travlt, føler dig presset eller mangler overblik, reagere dit barn på dette.

 

Og det gør han eller hun ved at blive urolig.

 

Det kan ses som en fysisk uro, hvor det bliver umuligt at sidde stille, stå stille eller holde hænderne i ro.

 

Det kan også ses som en følelsesmæssig uro, hvor humøret skifter af den ene yderlighed til den anden ofte medfulgt af raserianfald, hysteri, grineflip eller bryde grædende sammen.

 

Sidst kan det ses som kognitiv uro.

 

Det er måske den sværeste at identificere men er desværre den form for uro der er mest ødelæggende for dit barn udvikling.

 

Det ses som en pludselig manglende evne til at huske rutiner, gøremål og aftaler.

 

Men det ses også som en forsinkelse eller lang responstid når dit barn får stillet et spørgsmål.

 

Og særlig ses det i ansigtet på dit barn som virker helt blank eller tom i blikket.

 

Så for at undgå at du påvirker dit barn til uro er det vigtigt at du sætter tempoet ned.

 

Start med at trække vejret dybt 5 gange. Træk vejret ind mens du langsomt tæller til 5 og pust så ud mens du langsomt tæller til 5.

 

Brug lige 5-10 minutter hver dag inden du henter dit barn eller kommer hjem på at danne dig et overblik.

 

Et overblik over hvad der skal nås inden sengetid, både for dit vedkommende og for dit barns.

 

Overvej også hvad der skal være mulighed for lige i dag.

 

Skal han/Hun have lov til at spille, se film, besøge venner, være med til at lave aftensmad, have alene tid med dig eller noget helt 6.

 

Når du har overveje dette har du også en plan for dagen.

 

Det giver dig ro og denne ro smitter af.

 

Så prøv det i morgen.

 

Og hav så en dejlig dag.

 

Mange hilsner

Trine

By |september 21st, 2018|
%d bloggers like this: